10 wskazówek Jak Schudnąć Szybko i Skutecznie

10 wskazówek Jak Schudnąć Szybko i Skutecznie

Jak wszyscy wiemy, odchudzanie nie jest prostym ani szybkim procesem. Jest jednak wiele ciekawych sposobów, dzięki którym możemy je ułatwić i przyspieszyć. Oto lista dziesięciu wskazówek, dzięki którym zrzucisz wagę prościej i szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

1. Zapisuj to, co jesz w danym tygodniu.
Badania wykazały, że zapisywanie posiłków które spożyliśmy w danym tygodniu w znaczący sposób pomaga nam zredukować wagę. Według nich dzięki temu zabiegowi, jemy o 15% mniej niż w przypadku, gdybyśmy nie prowadzili „Dziennika żywienia”.

2. Uważaj na weekendy.
Naukowcy z Uniwersytetu Południowej Karoliny ustalili, że przeciętny człowiek w weekendy spożywa o 115 kalorii więcej, niż w pozostałe dni tygodnia. Jest to spowodowane głównie alkoholem i fast foodami spożywanymi podczas imprez i przyjęć.

3. Zachowaj pozytywne nastawienie.
To, że negatywne myślenie powstrzymuje nas od osiągnięcia sukcesu i założonych celów jest znanym faktem. Naprawdę ciężko, jest schudnąć gdy od samego startu uważasz, że ci się to nie uda. Analogicznie jest z pozytywnym myśleniem: gdy zachowujemy pozytywne nastawienie to nawet w obliczy nieuchronnych kryzysów pomaga nam ono przejść przez nie „suchą stopą”. Odchudzanie jest dzięki temu o wiele bardziej efektywne.

4. Zredukuj słodzone napoje do minimum.
O ile wypicie jednej szklanki soku pomarańczowego do śniadania nie jest grzechem i nie powinno znacząco przeszkodzić ci w procesie odchudzania to spożywanie dużej ilości napojów słodzonych w stylu coca coli to olbrzymi błąd i jeden z najgorszych nawyków żywieniowych jakie człowiek może sobie wyrodzić. Po śniadaniu przez resztę dnia powinniście trzymać się wody, która nie tylko nie zawiela tylu kalorii ale również skutecznie powstrzymuje apetyt i pomaga w powstrzymywaniu się przed podjadaniem.

5. Oglądaj mniej telewizji.
Badania wykazały, że u większości osób oglądanie telewizji łączy się z jedzeniem. Dlatego zdecydowanie lepiej jest spędzić czas stracony na TV w bardziej efektywny i produktywny sposób. Godzina biegania, ćwiczenia, lub nawet marszu przyśpieszy metabolizm i pomoże w szybszym osiągnięciu wymarzonej sylwetki.

6. Nie jedz jeśli nie czujesz prawdziwego głodu.
Zatrważające, jak wiele osób je nawet wtedy, gdy nie czuje głodu lecz gdy są znudzone, zdenerwowane lub po prostu nie mają lepszego zajęcia. Niektórzy nawet zapomnieli jakie to uczucie gdy jest się naprawdę głodnym! Gdy ktoś pyta mnie oto, jak schudnąć to moją pierwszą odpowiedzią jest zawsze: ” Nie jedz, jeśli nie musisz, jedz gdy jesteś naprawdę głodny/ głodna”.

7. Głodna? Powąchaj jabłko!
Badania na trzech tysiącach ochotników wykazały, że wąchanie może skutecznie hamować uczucie głodu! Brzmi to dość niewiarygodnie jednak zostało niezbicie udowodnione, że wąchając oszukujemy mózg, który sądzi, że właśnie coś jemy i nasz apetyt się zmniejsza.

8. Zaprzyjaźń się z kolorem niebieskim!
Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego żaden Fast Food nie jest udekorowany na niebiesko, kolor ten nie występuje też w logo ani w żadnej z reklam lokali tego typu. Powód jest bardzo prosty: kolor niebieski hamuje uczucie apetytu. Możesz sprytnie wykorzystać ten fakt, np. ubierając się na niebiesko, jedząc z niebieskich talerzy czy też kładąc na stół niebieską ceratę bądź obrus.

9. Jedz przed lustrem.
Jedzenie przed lustrem jest jednym z najlepszych sposobów ograniczania siebie w kwestii ilości spożywanego jedzenia. Gdy jemy widząc samego siebie to cały czas widzimy to, jak wyglądamy, i mamy w głowie jak chcielibyśmy wyglądać i co musimy zrobić aby to osiągnąć. Jest to bardzo motywujące do tego, aby zredukować ilość tego co jemy.

10. Jedz z mniejszych talerzy.
Niestety, my ludzie jesteśmy pod wieloma względami mocno bezmyślnymi istotami. Odchudzanie utrudnia nam np. widok jedzenia i niestety przeważnie, zwłaszcza podczas uczucia głodu, jemy wszystko w zasięgu naszego wzroku. Zazwyczaj jemy tyle, ile mamy na talerzu, dlatego jedzenie z małych talerzy jest świetnym sposobem na ograniczanie ilości spożywanych posiłków, co jest tak ważne w procesie zrzucania wagi.

Wszystkie te wskazówki są świetnymi sposobami na uczynienie procesu zrzucania wagi prostszym. Jeśli wielokrotnie próbowałaś, ale wciąż nie wiesz jak schudnąć szybko i łatwo, powinny one zdecydowanie ci pomóc. Odchudzanie nigdy nie było prostsze!

Pobierz jako PDF
 

NO COMMENTS

Leave a Reply