Na czym polega pozycjonowanie stron

2
849

Zapewne nie jeden z Was słyszał cokolwiek o pozycjonowaniu, ale czy każdy wie na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie to nic innego jak zdobywanie wartościowych linków dla pozycjonowanej strony. Jeśli ktokolwiek miał do czynienia już z pozycjonowaniem, na pewno wie, że można wykonać je nawet samemu, posiadając chociaż odrobinę chęci i dużo cierpliwości. Aby nasza strona pięła się w rankingach najpopularniejszych wyszukiwarek w internecie, musimy zdobywać dla niej, tak jak już wcześniej wspomniałem, wartościowe linki. Linki te możemy zdobywać na różne sposoby. Amatorzy i laicy myślą, że umieszczając darmowe wpisy w bezpłatnych katalogach stron zdobędą wartościowe linki, ale nie na tym pozycjonowanie polega. Tak na prawdę linki z katalogów nie mają już teraz większego znaczenia, co gorsze mogą nawet psuć pozycję naszej strony lub przyczynić się do otrzymania kary w wyszukiwarce, w wyniku której nasza strona „wyleci” z indexu.

Pozycjonowanie polega całkiem na czymś innym! Najważniejszą rzeczą obecnie jest content, czyli treść i zawartość strony.
Jeśli w treści znajduje się dużo słów, które chcemy pozycjonować, będzie nam z pewnością łatwiej trafić na sam szczyt rankingu. Pamiętajmy jednak, że treść to tylko jeden z wielu czynników, który wpływa na pozycję naszej strony w wyszukiwarkach. Kolejnym bardzo ważnym elementem jest walidacja strony, czyli musimy zadbać o to, by strona zrobiona była bez błędów programistycznych. Jeśli takowe będą występować, roboty wyszukiwarek często słabiej ocenią naszą stronę, a w związku z tym nie będzie mogła zająć wyższych pozycji. Kolejnym ważnym elementem bez którego pozycjonowanie strony nie będzie miało większego sensu jest optymalizacja kodu naszej strony. Wspomniałem już wcześniej o walidacji strony, którą to właśnie zazwyczaj wykonuje się w połączeniu z optymalizacją. Dobra optymalizacja kodu strony sprawi, że nasza strona będzie znacznie lepiej czytana przez roboty, a co za tym idzie, oczywiście podniesie jej pozycję w rankingu. Po wykonaniu wspomnianych do tej pory czynności, czas na linkowanie strony, czyli najważniejszą i zarazem najbardziej czasochłonną czynność przy pozycjonowaniu. Zdobywanie linków kojarzy się zazwyczaj głównie z wymianą linków z właścicielami innych podobnych tematycznie stron internetowych. Oczywiście, wykonując pozycjonowanie na własną rękę we własnym zakresie tylko dla swojej strony, można w takie coś się bawić, ale po co?! Jest to strasznie czasochłonne, wyszukiwanie stron o podobnej tematyce, a następnie kontaktowanie się z każdym właścicielem wyszukanej strony. Przy tego typu wymianie linków, musimy również posiadać „trochę” wiedzy i wiedzieć jakie parametry wpływają na moc linka, bo przecież jeśli mamy już to robić to musi mieć to sens.

Jest wiele narzędzi w internecie, które wspomaga pozycjonowanie naszej strony, takie jak na przykład system wymiany linków stałych lub rotacyjnych. Osobiście jeśli miałbym pozycjonować tylko swoją stronę i korzystać z takich narzędzi, które bądźmy szczerzy, ale wyszukiwarki nie zbyt szczególnie popierają i lubią to wybrałbym system, który umożliwia pozycjonowanie za pomocą linków stałych. Systemy wymiany linków stałych umożliwiają pozycjonowanie za pomocą pozyskanych dzięki własnej stronie lub wynajętych punktów w systemie. Wynajem punktów nie jest drogie i przeznaczając około pięćdziesiąt złotych na punkty w systemie, jesteśmy w stanie wykonać pozycjonowanie dla 1-5 fraz, w zależności od ich trudności i w zależności od tego jak przygotowaliśmy swoją stronę pod pozycjonowanie właśnie tych fraz. Jest to chyba najtańszy sposób na pozycjonowanie stron, jednak musimy liczyć się z ryzykiem, że google ukarze pozycjonowaną w ten sposób stronę i straci ona dotychczasowe pozycje w rankingu.

Bardziej bezpieczną metodą na pozycjonowanie strony jest tworzenie tematycznych ministron, które możemy właśnie dopalać z pomocą systemów wymiany linków, a z nich linkować pozycjonowaną naszą stronę. Jest to jednak zajęcie wymagające poświęcenia znacznie większej ilości czasu, a koszty są większe niż w każdej jednej metodzie na pozycjonowanie strony. Z najpopularniejszych metod na pozycjonowanie stron www wymieniłem już prawie wszystkie. Pozostała nam jeszcze jedna metoda, która zapewne jest znana wszystkim osobom obeznanym w tym temacie. Metoda ta polega na pisaniu lub kupowaniu w internecie artykułów SEO, które zawierają pozycjonowane przez nas frazy i umieszczanie ich w najpopularniejszych katalogach presell pages. Kupując w internecie artykuł zawierający na przykład frazy takie jak: „pozycjonowanie”, „pozycjonowanie stron” itp. chcąc pozycjonować właśnie taką frazę, musimy znaleźć dobry katalog presell pages i właśnie tam go umieścić, tworząc z tej frazy link do swojej strony.

Zazwyczaj w każdym artykule można umieścić maksymalnie 3 linki, które nie powinny prowadzić tylko i wyłącznie do strony głównej w obrębie jednego artykułu. Jeśli ustalimy sobie, że artykuł będzie posiadał 3 linki prowadzące do naszej strony, najlepiej byłoby gdyby pierwszy z nich prowadził do strony głównej, a pozostałe 2 linki prowadziły do różnych podstron naszej strony. Jak widzicie, pozycjonowanie wcale nie jest takie trudne i żeby wypozycjonować własną stronę musimy mieć tylko trochę chęci i czasu.

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here