Pozycjonowanie czy zakup reklamy?

0
573

W dobie internetu, najłatwiej trafić do potencjalnego klienta reklamując swoje usługi właśnie tam. Najpopularniejszą formą reklamy w internecie jest reklama kontekstowa. Wiele internetowych agencji reklamowych ma je w swojej ofercie. Wystarczy rejestracja, stworzenie boksu, wniesienie opłaty i nasza reklama idzie w świat. Reklamy w internecie są najczęściej wyświetlane jako początkowe wyniki wyszukiwania, wyróżnione i podpisane jako reklamy google lub google adsense. Jednak strony wyszukiwarek to nie jedyne miejsca w których umieszczane będą nasze reklamy. Pojawia się one także na stronach prywatnych, w katalogach oraz na stronach wydawców reklam. Reklama kontekstowa posiada bogate możliwości dopasowania do potencjalnego klienta. Jako, że rodzaj wyświetlanych reklam jest zawsze dopasowany do wpisanego w wyszukiwarce hasła, mamy pewność, że trafi do odbiorcy, który jest zainteresowany tematyką reklamowanych produktów. Koszt reklamy kontekstowej uzależniony jest od ilości kliknięć w dany boks reklamowy. Waha się on od kilku groszy do kilku złotych w zależności od wyświetlanej reklamy. Obecnie najpopularniejszym systemem reklamowym w Polsce jest google adwords. To właśnie od tej strony warto zacząć kampanię reklamową. Skuteczność reklamy kontekstowej uzależniona jest od wyglądu boksu, czasu i miejsca jej wyświetlania. Niestety, mimo wielu plusów korzystania z tej formy reklamy, niesie też ona za sobą pewne zagrożenia dla reklamodawcy. Wiążą się one przede wszystkim z nieuczciwą działalnością konkurencji polegającą na generowaniu fałszywych kosztownych kliknięć w reklamę.

Reklama w Internecie jest dosyć istotną kwestią, jak wiadomo bez reklamy nie ma handlu. W sieci możemy spotkać wiele form reklam, ale warto zastanowić się na pozycjonowaniem swojej strony. Pozycjonowanie w przeciwieństwie do reklamy daje długotrwały efekt i nie znika od razu po zakupie.

Pozycjonowanie czy reklama?
Reklamę możemy kupić praktycznie wszędzie i w zależności od docelowej grupy gdzie dana reklama ma trafić koszt jej może być różny. Zazwyczaj kupujemy reklamę na kilka dni, tygodni lub miesięcy na innej stronie powiązaną tematycznie, aby zdobyć potencjalnych klientów. Jednak wiadomo, że nie każdy może być zainteresowany taką reklamą. Większość internautów wyszukuje swoje cele poprzez wyszukiwarkę Google, to właśnie tam możemy wy pozycjonować własne strony. Główną różnicą jest to, że płacą firmie za pozycjonowanie na konkretną frazę nasza strona trafi na lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Jednak reklama kiedyś się skończy i jeżeli dalej jej nie opłacimy nie będzie pojawiać się na stronie osoby, która nas reklamowała, a efekt po pozycjonowaniu może zostać na długo. Nasza strona jak już trafi na dobrą pozycję może utrzymać się na niej przez długie miesiące bez żadnych dodatkowych kosztów. Oczywiście wszystko zależy od danej frazy jak bardzo jest konkurencyjna.

Czy można wy pozycjonować stronę samemu?
Oczywiście, że można, ale zajmie to dużo czasu niż profesjonalnej firmie. Stronę pozycjonujemy poprzez dodawanie jej do różnego rodzaju katalogów czy precli, a także od jej optymalizacji pod względem seo. W Internecie znajdziemy sporo poradników, ale nie wszystkie są aktualne. Algorytm Google się zmienia i metody działające dziś, jutro mogą być bezużyteczne. Profesjonalne firmy mają ogromne zaplecza i duża możliwość zdobywania nowych linków, dlatego zrobią to szybciej. Jeżeli jednak chcesz pozycjonować stronę sam, musisz uzbroić się w cierpliwość i stworzyć kilka artykułów opisujących twoją stronę lub produkt. Następnie musimy zoptymalizować swoją stronę i dodać jej takie elementy jak title strony (na każdej podstronie pasuje mieć inny), meta opis i zadbać o to, aby była poprawna pod validatorem w3c. Na stronie powinny być zawarte nagłówki h1, h2.., a także poprawne elementy html’a. To wszystko składa się na optymalizację naszej strony. Na końcu pozostaje nam dodać stronę do katalogów, precli lub wstawić link na inne strony, najlepiej powiązane tematycznie.

Pozycjonowanie daje bardzo dobry efekt i warto zainwestować trochę pieniędzy właśnie w tego typu promocję strony, jest to w pewnym sensie jakaś reklama, ale na pewno efekt zostanie dłużej. Jeżeli mamy czas i ochotę możemy pozycjonować sami i uczyć się na błędach, jeżeli jednak chcemy ofert osiągnąć w miarę szybko zlećmy to jednak profesjonalnej firmie pozycjonującej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here