Proste sposoby na zwiększenie poziomu testosteronu.

Proste sposoby na zwiększenie poziomu testosteronu.

Testosteron to hormon odpowiedzialny nie tylko za budowę mięśni. Wpływa on także na mózg. Nadaje nam cech takich jak pewność siebie czy zdolność działania pod presją. Jego większa ilość jest równoznaczna z byciem samcem alfa. Wielu sportowców próbuje zwiększyć poziom tegoż hormonu. stosując sterydy anaboliczne. Nie będąc świadomymi tego, jakie spustoszenie sieją w ich organizmie, z ochotą łykają kolejne tabletki zdobyte nielegalnie spod sklepowej lady, lub od cwaniaka na siłowni. Sztuczne pochodne testosteronu takie jak metanabol lub trenbolon, dezorganizują funkcjonowanie układu hormonalnego, powodują zniszczenia wątroby, pogorszenie się stanu cery, oraz wzrost ryzyka zachorowania na raka, czy śmierci wskutek zawału serca. Naturalny testosteron, w przeciwieństwie do syntetycznych jego zamienników nie powoduje negatywnych skutków dla zdrowia. Możesz w prosty sposób podnieść poziom tego męskiego hormonu i cieszyć się większym libido i odwagą, bez najmniejszego ryzyka. Twoje ciało samo pozbędzie się ewentualnego nadmiaru testosteronu. Najpewniej jednak wcale nie masz go zbyt wiele, lecz to nie twoja wina. Prawie każdemu przysłuży się zastosowanie opisanych niżej metod.

Testosteron

Reakcja zwrotna w mózgu
Twój mózg reaguje na sygnały, jakie wysyła mu ciało. Wystarczy więc, że przybierzesz określoną pozycję, aby poziom testosteronu wzrósł automatycznie. Wydaje się to zbyt proste, aby mogło być prawdziwe, jednak zostało naukowo potwierdzone. Nawet wymuszony uśmiech powoduje wzrost serotoniny w mózgu. Serotonina jest hormonem szczęścia. Zajmijmy się jednak hormonem męskości. Jego poziom zwiększy przybranie postawy dominującej. Przykładowo, podczas stania rozstawiasz nogi, by były w lekkim rozkroku oraz łapiesz się rękoma pod żebra. Wygląda to, jakbyś był kogutem gotowym do walki i faktycznie nim się stajesz. Kolejna postawa, tym razem podczas siedzenia wygląda następująco: Swobodnie oparty na krześle odchylasz się nieco do tyłu i krzyżujesz ręce za głową. I tym razem postawa ta cię poszerza. Co ciekawe, zaobserwowano, że w stadzie goryli przywódca przybiera takie same postawy. Kiedy po śmierci lidera inna małpa go zastępuje, zaczyna przybierać te pozycje, oraz produkować więcej testosteronu. Nie wiadomo dokładnie jak ten proces działa, ale możesz go bezpiecznie sprawdzić i sam ocenisz. Odpowiednie nastawienie życiowe również da ci testosteronowego „kopa”. Miej świadomość, że jesteś wytrwałym, silnym człowiekiem, a doda ci to wewnętrznego spokoju. Gdy będziesz się zamartwiał i wyolbrzymiał problemy, szybko zniewieściejesz. Sam decydujesz, jakie tworzysz myśli, a więc myśl optymistycznie. Jest jeszcze kilka przydatnych postaw ciała, które pomogą ci w życiu. Jedna z nich to klasyczne skrzyżowanie rąk. Dodaje wytrzymałości oraz niweluje ból. Nie stosuj jednak w towarzystwie, gdyż odbierana jest jako pozycja aspołeczna. Trickiem, który ci się przyda, jest też zaciśnięcie pięści. Potwierdzono, że dodaje to siły. Z kolei postawą, której nie należy przyjmować, jest zasłanianie rękoma okolic krocza, gdyż świadczy ona o zestresowaniu, a zarazem ci go przysparza. Jeżeli chodzi o wkładanie rąk do kieszeni, może być odbierane dwojako. Niekiedy świadczy o pewności siebie, innym razem o zamknięciu. Gdy już musisz trzymać ręce w kieszeni, postaraj się, aby była to jedna ręka, nie wciśnięta tam do końca. Drugą ręką gestykuluj podczas rozmowy, gdyż spokojna i opanowana manipulacji dłońmi, jest istotnym czynnikiem mowy niewerbalnej i sprawia, że jesteśmy lepiej odbierani przez innych.

Pożyteczne zwyczaje
Aby testosteron mógł zostać wytworzony w organizmie, potrzebna jest mała ilość cholesterolu. Nie oznacza to, że musisz masowo pochłaniać czerwone mięso. Zapewne i tak jesz go wystarczająco. Problem pojawia się wtedy, gdy jesteś wegetarianinem. Mała ilość tłuszczu nie sprzyja syntezie męskiego hormonu. Dlatego kup kapsułki tranem i regularnie je spożywaj. Przynajmniej tak zniwelujesz niedobór tłuszczu. Potrzebna jest także witamina D. Tę również znajdziesz w tranie. Możesz wyjść na słońce, gdyż jego promienie powodują wytwarzanie witaminy D w organizmie. Najlepiej byłoby, gdybyś jadł jak jaskiniowiec- wyłącznie naturalne owoce, warzywa, dużo mięsa, brak chemii i produktów przetworzonych. Jednak nie musisz być neardeltańczykiem, aby stać się samcem alfa. Zdrowa dieta to racjonalna dieta. Wybieraj zdrowe produkty, a nic nie stanie ci na przeszkodzie do wytwarzania porządnych dawek testosteronu. Z korzyścią dla ciebie będzie również regularny sen. Hormon, który czyni cię liderem, syntezuje się tylko podczas snu. Dlatego, jeżeli śpisz mało, możesz cierpieć z powodu jego braków. Regularny, zdrowy sen musisz sam zaplanować. Kładź się przeważnie o tej samej porze oraz wstawaj po ośmiu godzinach wypoczynku. W wyjątkowo ciężkie dni należy ci się nawet 9 godzin snu. Kolejnym wrogiem testosteronu, z którym musisz nauczyć się walczyć, jest stres. Możesz być na niego narażony w różnym stopniu, jednak zawsze przydatne są techniki rozluźniania się. Bez względu na to, czy pracujesz w biurze i masz miłą atmosferę, czy jesteś górnikiem narażonym na wykańczające obciążenie psychiczne, zasługujesz na chwilę odpoczynku. Dobrym nawykiem jest codzienna medytacja. Znacząco obniża poziom kortyzolu, czyli hormonu konkurującego z testosteronem. Oprócz tego skupienie i wyciszenie podczas medytacji hamują starzenie. Innym przyzwyczajeniem, które pomoże ci likwidować kortyzol zwany hormonem stresu, jest masaż. Tu możesz wybierać- pójdziesz do spa, poprosisz dziewczynę o rozmasowanie pleców, a może sam wykonasz sobie masaż łydek, bądź stóp? Każda z tych aktywności mocno cię zrelaksuje. Zapewne sam dokładnie wiesz, co pozwala ci się najlepiej uspokoić, więc możesz wybrzydzać do woli. Wróg jest jeden, sposobów na jego pokonanie setki. Czemu więc masz cierpieć przez stres?

Męskie zachowanie
Naukowcy z brytyjskiego serialu popularnonaukowego „Brainiac” przeprowadzili w jednym z odcinków bardzo ciekawy eksperyment. Do badania przydzielili dwóch odmiennych mężczyzn. Jeden z nich był typowym twardzielem. Ubierał się w skórę, miał zadbany zarost i łysą czaszkę, jeździł motorem oraz prowadził rozrywkowy tryb życia. Drugi mężczyzna nie pracował, mieszkał z mamą, był nieśmiały i chuderlawy. Przez kilka dni poddawali ich określonej grupie czynności. „Twardziel” musiał oglądać kreskówki dla dzieci, szydełkować, słuchać kołysanek oraz chodzić w różowym kapelusiku. Natomiast „mięczak” trenował sztuki walki, oglądał półnagie kobiety, oraz krzyczał. Początkowy poziom testosteronu pierwszego ochotnika spadł z około 960 jednostek do 730. Natomiast mniej męski uczestnik eksperymentu poprawił wynik z 140 do 340. Jakieś wnioski? Chcesz być męski, to zachowuj się jak facet. Musisz czuć się jak facet, mówić jak facet, decydować jak facet, a nawet witać się jak facet. Zwracaj uwagę na drobne szczegóły życia codziennego. Postaraj się wszystkie czynności wykonywać jak mistrz i zauważaj, jak autentycznie się nim stajesz. Produkcję testosteronu wzmaga także zwyciężanie. Bądź więc championem. Nie ważne czy wygrasz ze swoimi słabościami, czy oprzesz się pokusie, czy może rozniesiesz kolegę w bilarda. Każda rzecz, która przyprawi cię o poczucie dumy jest jednocześnie bodźcem do tworzenia testosteronu. Zostań jego fabryką i ciesz się życiem.

Pobierz jako PDF
 

SIMILAR ARTICLES

NO COMMENTS

Leave a Reply