Ujędrnianie skóry – 15 praktycznych sposobów.

Ujędrnianie skóry – 15 praktycznych sposobów.

Zwiotczenie skóry to problem, z którym borykają się wbrew pozorom nie tylko osoby w podeszłym wieku. Skóra może utracić swoją pierwotną jędrność nie tylko w rezultacie starzenia się, ale także na skutek utraty kilogramów czy w wyniku stosowania niezdrowej diety i brachu ruchu.
/
Z pomocą może przyjść nam wyrobienie sobie kilku prostych nawyków, a także substancje, które można dostarczać skórze zewnętrznie lub od wewnątrz. Co w takim razie należy zrobić, by spowolnić proces wiotczenia skóry lub przywrócić jej dawny wygląd?
/
1. UTRZYMUJ STAŁĄ MASĘ CIAŁA
Skóra wykazuje dużą elastyczność względem rozciągania i kurczenia się. Jednak do obu tych procesów potrzeba czasu, a raz rozciągnięta skóra w wyniku nadwyżki kilogramów rzadko kiedy w pełni wraca do dawnej formy po ich utracie. Dlatego chcąc zachować jędrną skórę, należy starać się o utrzymywanie względnie stałej masy ciału lub – w przypadku osób starających się schudnąć lub przytyć – o to, by wzrost lub spadek masy ciała nie następował zbyt szybko.

2. RÓB PEELINGI
Peeling, który złuszcza martwy naskórek, nie tylko sprawia, że skóra wizualnie wygląda na „świeższą”, ale również symuluje komórki do odbudowy oraz ułatwia wnikanie różnych substancji. Należy jednak pamiętać, że zbyt częste stosowanie peelingów może prowadzić do przesuszenia oraz podrażnienia skóry. Optymalna częstotliwość wykonywania tego prostego zabiegu to 2-3 razy w tygodniu.

3. STOSUJ NAPRZEMIENNE NATRYSKI
Ten prosty trik pomoże Ci nie tylko poprawić krążenie krwi, ale także stymulować komórki skóry do regeneracji. Pamiętaj jednak, aby stosować w tym celu ciepłą i chłodną, a nie gorącą wodę. Zbyt duża różnica temperatur może spowodować problemy z układem krwionośnym.

4. BIERZ PRYSZNICE ZAMIAST KĄPIELI
Nie od dziś wiadomo, że kąpiel, zwłaszcza gorąca, to zabójca dla jędrności skóry. Pod wpływem wysokiej temperatury skóra wiotczeje. Ponadto natrysk wody z prysznica, podobnie jak stosowanie naprzemiennych natrysków, działa na skórę stymulująco i rozbija komórki cellulitu.

5. UŻYWAJ BALSAMÓW
Zwłaszcza tych z zawartością elastyny w składzie. Jest to bowiem białko, które sprawia, że tkanki które uległy ściśnięciu lub rozciągnięciu, robią się jeszcze bardziej elastyczne, co pozwala im powrócić do pierwotnej formy.

6. MASUJ
Masaże nie tylko poprawią krążenie i przyczynią się do stymulacji komórek, ale również, podobnie jak peelingi, poprawią wnikanie wgłąb skóry substancji zawartych w kosmetykach. Najlepiej jest wykonywać masaże na mokrej lub natłuszczonej skórze, co pozwoli zminimalizować tarcie, a w efekcie wyeliminować ryzyko nieznacznych uszkodzeń skóry.

7. ĆWICZ
Gdzie mowa o ujędrnianiu, tam mowa o ćwiczeniach. Nie bez powodu. Ćwiczenia rozbudowują tkankę mięśniową, której obecność napina skórę, poprawiając jej wygląd. Nie można tego samego powiedzieć o tkance tłuszczowej. Ta natomiast diametralnie różni się twardością od tkanki mięśniowej, przez co nie napina, lecz jedynie rozciąga skórę.

8. PIJ WODĘ
Rada stara jak świat, ale jakże skuteczna. Nieodpowiednie nawodnienie organizmu to jedna z podstawowych przyczyn braku jędrności komórek. Miej jednak na uwadze, że aby utrzymać w ciele odpowiedni poziom nawilżenia, należy pić przede wszystkim czystą wodę, a nie pod postacią kawy czy herbaty. Napoje te działają zupełnie przeciwnie – zamiast nawadniać odwadniają organizm.

9. PIJ ZIELNĄ HERBATĘ
Zawarte w niej przeciwutleniacze spowalniają proces starzenia, który ma niebagatelny wpływ na wiotczenie skóry. Jednak nie przesadzaj z ilością, gdyż zielona herbata, podobnie jak wszystkie inne, działa na organizm odwadniająco.

10. OGRANICZ CUKIER
Podstawowym białkiem odpowiedzialnym za jędrność skóry jest kolagen. Cukier zawarty w pożywieniu skutecznie niszczy jednak cząsteczki kolagenu, wskutek czego nasza skóra robi się coraz bardziej wiotka. Chcą spowolnić proces wiotczenia, musisz ograniczyć spożywanie cukrów prostych do minimum.

11. DOSTARCZAJ ORGANIZMOWI WITAMINĘ C
Witamina C nie tylko wpływa korzystnie na układ odpornościowy, ale także na skórę. Jest ona niezbędnym substratem syntezy kolagenu, który odpowiada za napięcie tkanek skórnych. Witaminę C można znaleźć w dużych ilościach w owocu dzikiej róży, czarnej porzeczce oraz czerwonej papryce. Nieco mniejsze ilości znajdują się zielonych warzywach liściastych i kapustnych oraz w cytrusach.

12. DOSTARCZAJ ORGANIZMOWI WITAMINĘ A
Witamina A, inaczej zwana retinolem, pobudza skórę do wytwarzania kolagenu i elastyny, odpowiedzialnych za prawidłowe ujędrnienie. Retinolu możesz dostarczać swojemu organizmowi głównie poprzez spożywanie olejów roślinnych, orzechów, czerwonej papryki oraz marchwi. W mniejszych ilościach znajduje się on w mleku i przetworach mlecznych, mięsie oraz rybach.

13. WSPOMAGAJ SIĘ KOLAGENEM
Jeśli produkcja kolagenu w Twoim organizmie nie przebiega prawidłowo, możesz poszukać ratunku w syntetycznym suplemencie. Pamiętaj jednak o wyborze odpowiedniego kolagenu, którym jest kolagen rybi. Jest to istotne, ponieważ kolagen znajdujący się w organizmie ryb jest najbardziej podobny do kolagenu, który wchodzi w skład ludzkiej skóry. Oznacza to, że przyjmie się on u człowieka znacznie lepiej niż na przykład różniący się strukturą chemiczną kolagen wieprzowy.

Niekiedy zaleca się też stosowanie kolagenu zewnętrznie w postaci maseczek lub balsamów i kremów. Jednakże w przypadku zewnętrznego stosowania kolagenu nie ma co liczyć na długotrwałe efekty – cząsteczka tego białka ma zbyt duże rozmiary, by dogłębnie wniknąć w ludzką skórę. W efekcie osadza się na samym wierzchu, tworząc kilkugodzinne złudzenie napięcia naskórka.

14. ZAOPATRZ SIĘ W KWAS HIALURONOWY
Kwas hialuronowy to związek, który występuje w ludzkiej skórze naturalnie. Odpowiada on za prawidłowe nawilżenie oraz napięcie skóry. Stosowany zewnętrznie może przywrócić skórze dawną jędrność, jednak podobnie jak w przypadku wielu innych substancji, należy zwrócić uwagę na jego rodzaj. Największą szansę na powodzenie w walce z problem wiotkiej skóry masz z trójcząsteczkową odmianą tego kwasu. Jest to odmiana, która zawiera cząsteczki różnej wielkości, wnikające we wszystkie warstwy skóry.

15. ZDECYDUJ SIĘ NA ZABIEG LABORATORYJNY
Jeśli żadna z dotychczas stosowanych nie dała w Twoim przypadku rezultatów, możesz zdecydować się na zabieg laboratoryjny. Przykładami zabiegów poprawiających jędrność skóry są:

• Sculptra, która polega na wstrzykiwaniu kwasu polimlekowego w głębokie warstwy skóry, wskutek czego tworzą się nowe włókna kolagenowe. Cena zabiegu to około 1500 zł.
• Laser frakcyjny, który dziurawi mikroskopijne fragmenty skóry. „Odpowiedzią” skóry jest szybka regeneracja, a w rezultacie jędrniejsza skóra. Cena wynosi od 1000 zł do 2000 zł.
• Zaffiro, czyli podgrzanie głębokich warstw skóry, co w rezultacie pobudza syntezę kolagenu. Cena to około 1500 zł.

Jak widzisz, sposobów na ujędrnienie skóry jest całe mnóstwo. Chcąc znów cieszyć się jędrną skórą, wystarczy wdrożyć w życie zaledwie kilka z nich.

Pobierz jako PDF
 

NO COMMENTS

Leave a Reply