Zdrowe odżywianie tanim kosztem – da się!

0
408

W dzisiejszych czasach nastała moda na zdrowe odżywianie oraz sportową sylwetkę. Każdy chce wyglądać jak gwiazdy w telewizji – kobiety marzą o zgrabym i szczupłym ciele, mężczyźni o dużych mięśniach i „sześciopaku” na brzuchu. Chodzimy do dietetyków, sklepów ze zdrową żywnością, na siłownię i wydajemy mnóstwo pieniędzy, aby spełnić swoje marzenie o wymarzonej sylwetce. Jednak co zrobić, gdy nasz budżet jest bardzo ograniczony i nie mamy funduszy, które moglibyśmy przeznaczyć, aby osiągnąć nasz cel? Dla wielu osób jest to świetna wymówka, żeby nie zmieniać swoich nawyków żywieniowych. A wystarczy parę prostych trików i z niewielką ilością pieniędzy możemy zmienić swoje sylwetki, a przy tym całe nasze życie!

1. Woda niegazowana zamiast słodkich napoji
Jeśli chcemy myśleć o zdrowym żywieniu, wyeliminowanie słodkich oraz gazowanych soków jest niezbędne. Zamiast tego pijemy wodę, która oczyszcza nasz organizm i wspomaga pracę metabolizmu. W domu, w pracy, ze znajomymi, zawsze warto mieć przy sobię małą butelkę tego napoju i popijać małymi łykami. Ważne jest, aby każdego dnia spożyć przynajmniej 1, 5 litra wody, najlepiej niegazowanej. Oczywiście nic się nie stanie, gdy raz na jakiś czas wypijemy sobie szklankę jakiegoś soku, ale starajmy się ograniczać takie „wybryki” do minimum. Woda to najtańszy napój, więc przy okazji zaoszczędzimy sporo pieniędzy.

2. Picie herbaty
Dla szczupłej sylwetki najlepsza będzie herbata zielona, ponieważ wspaniale oczyszcza organizm oraz przyspiesza metabolizm, a także pomaga wydalać toksyny oraz hamuje rozwój bakterii. Warto sięgnąć także po czerwony napar, ktory wspomaga spalanie tłuszczu i zawiera znaczne ilości białka. Oczywiście jeśli lubimy herbaty owocowe, możemy po nie sięgać, zastąpiając nimi np. soki. Niestety, zwolennicy cukru muszą porzucić jego cudowny smak, jeśli marzą o świetnej sylwetce. Najlepiej w ogóle przestać słodzić napoje, dzięki czemu także zaoszczędzimy pieniądze. Wystarczy odrobina silnej woli, a po miesiącu napary niesłodzone będą dla nas czymś zupełnie normalnym.

3. Owsianka na śniadanie
Śniadanie to najważniejsze danie w ciągu dnia, dlatego ważne jest, aby wraz z tym pokarmem dostarczyć organizmowi wszystkich składników, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania. Warto przekonać się do owsianki i spożywać ją jak najczęściej jako pierwszy posiłek. Takie płatki to produkt rewelacyjny na diecie, a jest też bardzo tani! Za paczkę 0, 5 kg zapłacimy tylko dwa złote, a starczy nam na długi okres czasu. Najlepiej jeśli będziemy robić owsiankę na wodzie, dzięki czemu zaoszczędzimy trochę kalorii i pieniędzy.

4. Słodyczom mówimy NIE
Niestety, jeśli chcemy schudnąć, musimy praktycznie całkowicie wyeliminować słodycze z naszej diety. Skorzysta na tym także nasz portfel, ponieważ takie smakołyki potrafią naprawdę bardzo dużo kosztować. Słodkości gwałtownie podnoszą poziom cukru, przez co zaraz po zjedzeniu batonika, będziemy chcieli zjeść coś jeszcze. Jednak jesteśmy tylko ludźmi, więc raz na jakiś czas warto pozwolić sobie na odrobinę przyjemności. Najlepszym rozwiązaniem byłoby sięgnięcie po gorzką czekoladą, która wywołuje uczucie sytości, dzięki czemu później odczuwamy głód. Jest ona często również tańsza od jej nadziewanych odpowiedników. Dobrze jest także mieć w domu pudełko kakao, po które warto sięgnąć, gdy napadnie nad straszna ochota na czekoladę.

5. Jedzenie warzyw
Marchewka, kalafior, brokuły, ogórki – jest w czym wybierać. Tutaj naprawdę możemy „zaszaleć”. Warto jeść jak najwięcej takich produktów w ciągu dnia. Gdy dopadnie nas wilczy głód, chrupmy po prostu świeże warzywa. Są bardzo tanie, także idealne dla osób z ograniczonym budżetem. Zawierają one mnóstwo witamin, błonnika i składników mineralnych, na czym skorzysta nasz organizm. Sięgajmy także po ziemniaki np. jako dodatek do obiadu. To nieprawda, że są niewskazane na diecie. Takie młode kartofelki będą świetnym elementem zdrowego dania, o ile przygotujemy je bez masła. No i kosztują grosze!

6. Ciemne zamiast białego
Wiele osób kupuje białe pieczywo zamiast ciemnego, tłumacząc, że w ten sposób chcą zaoszczędzić trochę pieniędzy. Nic bardziej mylnego! Teoretycznie zostaje nam w portfelu kilka złotych, jednak chleb z np. mąki razowej nasyci nas na o wiele dłuższy czas niż jasne pieczywo. Także zamiast dwóch zwykłych bułek zjemy jedną pełnoziarnistą i będziemy tak samo najedzeni, a nawet bardziej i dostarczymy organizmwi lepszych składników odżywczych. Podstawmy także na pełnoziarnisty makaron, brązowy ryż, kaszę jaglaną, a naprawdę szybko zobaczymy efekty.

7. Przyprawy
Osoby będące na diecie często skarżą się, że ich potrawy są mdłe i bez smaku. Dlatego nauczmy się przyprawiać! Kombinujmy! Teraz w sklepach znajdziemy naprawdę mnóstwo przeróżnych produktów nadających smak, dlatego każdy znajdzie coś dla siebie. Paczkę przyprawy kupimy już za niecałą złótówkę, więc nie jest to duży wydatek, a naprawdę urozmaici nam naszą dietę. Warto przekonać się do ostrych smaków (np. chilli), ponieważ wspomagają one pracę naszego metabolizmu, który często zwalnia podczas odchudzania.

8. Niejedzenie na mieście
Jeśli wiemy, że spędzimy dłuższy czas poza domem, przygotujmy sobie posiłki wcześciej i spakujmy je do torby. Niestety, obecnie we wszelkich barach i restauracjach ciężko jest znaleźć jakieś zdrowe dania, a jeśli już coś takiego dostaniemy, to będzie to z pewnością dużo kosztować (a przecież chcemy oszczędzać). Przed wyprawą do pracy, szkoły, zróbmy sobie kilka kanapek, weźmy jakieś owoce, bądź przygotujmy sobie obiad w pojemniku. Skorzysta na tym i nasze zdrowie, i nasz portfel. Gdy wyjdziemy z domu głodni, bez jedzenia i będziemy mieć wiele spraw do załatwienia, z pewnością poddamy się w końcu i kupimy jakiegoś tłustego, drogiego hambugera. Dlatego tak ważne jest, aby zawsze zabierać ze sobą wcześciej przemyślane i przygotowane posiłki oraz oczywiście butelkę wody niegazowanej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here