Gdy bolą plecy…

0
765

Bolą z wielu powodów. Zbyt duża ilość ciężarów podnoszonych każdego dnia, nieprawidłowa pozycja ciała lub też zbyt długi czas przebywania w pozycji siedzącej – wszystko to może sprawić, że ból pleców zacznie nam utrudniać życie. A przecież o kręgosłup, tak ważny dla naszej dobrej formy oraz dla ogólnego stanu zdrowia, powinniśmy się zatroszczyć w sposób szczególny.

Jak zatem chronić kręgosłup i wspierać go skutecznie każdego dnia? Jak postępować, gdy mimo tych starań, ból pleców zacznie nam utrudniać życie?

Ponieważ ból pleców może świadczyć o chorobie kręgosłupa, warto w porę udać się do lekarza i skorzystać ze specjalistycznych badań. Najczęściej wykonywanym badaniem jest badanie rentgenowskie wybranego odcinka kręgosłupa, choć w niektórych przypadkach (np. przy problemach z dyskiem), niezbędne staje się korzystanie z rezonansu lub tomografii. Od wyników takich badań uzależnione jest dalsze leczenie. Choć czasem ważna staje się operacja lub też korzystanie ze specjalnego gorsetu, w większości przypadków lekarz zaleca rehabilitację oraz troskę o zachowanie prawidłowej postawy ciała. Jak jednak radzić sobie z bólem?

Gdy ból pleców dokucza nam zbyt mocno, możemy sięgać po tabletki przeciwbólowe. Możemy też zadbać o kręgosłup oraz o plecy, korzystając z tych metod, które oferuje nam medycyna alternatywna. Jakie metody można wykorzystać?

W trosce o kręgosłup, medycyna alternatywna oferuje nam przede wszystkim takie techniki, jak masaże oraz akupunktura. Ta ostatnia metoda zazwyczaj stosowana jest w chwili, gdy ból pleców ma charakter przewlekły. Bardzo ważna jest też dobrze dobrana fizjoterapeuta, którą powinien kontrolować lekarz specjalista. Na kręgosłup oraz naszą postawę bardzo dobry wpływ na joga. Jej zaletą jest też pomoc w walce ze stresem, a tym samym redukcja szkodliwego napięcia. Wiadomo przecież, że i ono ma poważny wpływ na nasze plecy i może stać się przyczyną bólu.

Każdy z nas powinien pamiętać też o codziennej porcji ćwiczeń, dzięki którym można wzmocnić mięśnie pleców. Dzięki nim nasz kręgosłup otrzymuje stabilniejszą podporę, a my – lepszą ochronę przed problemami z nim związanymi. Taka gimnastyka jest szczególnie ważna dla tych osób, które ze względu na swą pracę większość dnia spędzają w pozycji siedzącej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here