Pozycjonowanie stron dla amatorów

0
1049

Posiadanie własnego serwisu nie jest jednoznaczne z osiągnięciem sukcesu, bardzo często jest tak, że trzeba włożyć wiele pracy i zaangażowania w jej rozwój oraz napływ użytkowników. Prowadzenie bloga czy serwisu tematycznego może być świetnym doświadczeniem, ale i źródłem zarobków. Jedynym warunkiem jest sprowadzenie na serwis wielu czytających. Niestety strony www pojawiają się jak grzyby po deszczu a tym samym ogólna konkurencja rośnie i aby osiągnąć sukces, trzeba dać się znaleźć.

Co zrobić, żeby użytkownicy do mnie trafili?

Jednym ze sposobów na przyciągnięcie jeszcze większej ilości czytających jest naszej pozycjonowanie strony. Dla laików termin ten może brzmieć jak czarna magia, ale prawda jest taka, że działania pozycjonerskie w dzisiejszych czasach mają ogromną siłę rażenia. Nawet mały i rzadko odwiedzany serwis uczynić mogą popularnym i lubianym a wszystko dlatego, że pojawił się on wyżej w wyszukiwarkach. Nie musisz płacić za pozycjonowanie, nawet amator na własną rękę przeprowadzić może działania, które sprawią, że jego strona znajdzie odbiorców.

Oto najprostsze kroki, czyli pozycjonowanie stron dla amatorów.

1. Poszukaj dobrych, związanych tematycznie ze swoją stroną katalogów. Dodając do nich wpis możesz znacznie poprawić swoją pozycję w wyszukiwarkach oraz przyciągnąć jeszcze więcej czytelników. Zadbaj o to, żeby Twój wpis był rzeczowy i dokładnie przedstawiał profil strony. Najlepsze katalogi wymagają opłacenia wpisu (zazwyczaj przez sms), jeżeli dodasz się w jednym czy dwóch miejscach, nie stracisz wiele, ale jeśli postanowisz zamieścić wpis powiedzmy w dwustu katalogach, to niestety wygeneruje to dość duży rachunek. Wyjściem wydaje się być więc umieszczenie linka zwrotnego, ale z drugiej strony możesz w ten sposób zaśmiecić swój blog lub serwis.

Wybór metody katalogowania zależy już tylko od Ciebie, jeśli budżet pozwala Ci na takie wydatki, spokojnie zainwestuj w katalogi, jeśli zaczynasz z zerowym stanem konta – wykorzystaj linki zwrotne. Później, kiedy strona zacznie przynosić zyski będziesz mógł więcej zainwestować w jej rozwój.

2. Sygnatury i komentarze na innych blogach to fantastyczny sposób na darmowe pozycjonowanie swojej witryny. W tym przypadku nie musisz znać żadnych zasad, chodzi tylko o to, żeby jak najwięcej linków prowadziło do Twojej strony. Google ustala pozycje w wyszukiwarce przede wszystkim na podstawie ilości i jakości linków, które prowadzą do danej strony. Komentuj rozważnie, wybieraj najlepsze blogi z największą ilością ruchu i pamiętaj, że najlepiej byłoby, gdyby traktowały one o tej samej tematyce co Twoja strona.

3. Media społecznościowe – pozycjonowanie strony dzięki osobistym kontaktom. Sposób ten daje możliwość napływu pierwszych lub nowych użytkowników. Promowanie w mediach społecznościowych sprawia, że na stronie automatycznie tworzy się większy ruch a czytający być może podlinkują Twój serwis dalej bądź polubią go i zajrzą częściej. W ramach mediów społecznościowych wykorzystać możesz Facebooka, Tweetera, Google + czy NK. Pamiętaj jednak, żeby nie spamować, nikt nie lubi nachalnej reklamy, zamiast wymuszać na użytkownikach daną reakcję, po prostu zachęć ich, przekaż przydatną wiedzę lub zaproponuj ciekawą dyskusję. Istnieje duża szansa, że polecą Cię innym i zyskasz nowe linki.

4. Fantastycznym sposobem pozycjonowania strony www jest dodawanie wpisów w pressel pages, zapleczach pozycjonerskich czy też na portalach dziennikarstwa obywatelskiego, takich jak Artelis czy Eioba. Wpisy zamieszczane w tych miejscach dają możliwość pozostawienia linka do Twojej strony a także budowanie świadomości marki Twojego bloga lub kreowanie Twojej osoby jako eksperta.

Pozycjonowanie szansą na większe zyski
Na pozycjonowanie nie ma jednej skutecznej metody. Wiele dróg prowadzi do tego samego celu a sztuką jest jedynie wybrać te najlepsze i konsekwentnie stosować. Zasada jest jedna: musisz dać się zauważyć zarówno Google jak i użytkownikom, czyli po prostu musi być Ciebie wszędzie pełno. Nie myśl jednak, że pozycjonowanie to wszystko, co dzieli Cię od sukcesu – znacznie ważniejsza od tego jest treść i wartość Twojej strony.

Dzisiejszy Internet to pole walki o czytelnika, który może stać się potencjalnym klientem. Wszelkiej maści serwisy prześcigają się wręcz w zwróceniu uwagi internautów i ściągnięciu ich w swoje skromne (lub mniej skromne progi). Konieczność pozyskiwania nowych użytkowników sprawia, że właściciele serwisów www coraz większą uwagę przykładają do pozycji w wyszukiwarce a pozycjonowanie stron internetowych stało się niezwykle chodliwą profesją.

Wiemy dobrze, że porta bez czytelników to portal martwy, przynoszący starty zamiast oczekiwanych zysków. Utrzymanie domeny, serwera, czas poświęcony na tworzenie strony – to wszystko jest zbyt cenne, aby do istnienia w internecie dokładać. Wiadomo, że część administratorów treści internetowych prowadzi swoje blogi i witryny z pasji, ale nie można zapominać o tych, którzy robią to w celu zarobkowym. Weźmy pod uwagę taki przykład, w którym właściciel firmy zajmującej się produkcją obuwia promuje swoje produkty w sieci. Człowiek ten chciałby, aby na hasło: producent obuwia strona jego firmy pokazywała się jak najwyżej w wynikach. Zrozumiałym jest, że przyniesie to właścicielowi zyski, więc ten inwestuje w pozycjonowanie i szuka sposobów, aby nadać swojemu serwisowi większą popularność. Działania z zakresu podnoszenia pozycji w wynikach, zawsze przynoszą oczekiwane rezultaty. Być może nie od razu i nie na zawsze, ale w pewien sposób ustawiają daną witrynę tak, aby trafiło na nią więcej internautów.

Pozycjonowanie stron to czasami spory wydatek, tym bardziej jeśli zależy nam na długotrwałym i szybkim efekcie, ale zazwyczaj firmy pozycjonerskie starają się ustawić swój cennik tak, aby ich usługi dostępne były również dla małych i średnich firm, które nie dysponują dużymi budżetami. Efekt oczywiście jest wtedy proporcjonalny do poniesionych kosztów.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie jest działaniem, które to zleca się jednostką zewnętrznym. To one za pomocą ogromnej ilości serwerów filtrują cały czas hasła, jakimi posługuje się konkretna strona, a co za tym idzie zwiększają jej pozycję w ogólnym rankingu. Ponieważ rzadkością jest sytuacja, w której to użytkownik poszukujący jakichkolwiek informacji w Internecie, zagląda dalej, a niżeli na 5 stronę z wyświetleniami. Wszystko to jednak wynika ze względu na naszą wygodę, którą niezwykle cenimy, a co za tym idzie również oczekujemy. Zatem nieuniknionym dla wielu jednostek widniejących w Internecie jest pozycjonowanie. Koszty, z jakimi wiąże się to działanie owszem są dość znaczne, jednakże rozkładając je na efekty, jakie pozyskujemy jesteśmy w stanie dość do pewnego rodzaju wypośrodkowania. Poza tym każda jednostka wydaje również dość duże środki na reklamę. Która jest pewnego rodzaju kolejnym z niezbędnym elementem stosowanych przez jednostki chcące się zaprezentować. Odpowiednie połączenie reklamy standardowej i tej wykonywanej poprzez pozycjonowanie, daje pozytywne efekty. Jednakże by tak się stało niezbędnym jest, a żeby rzetelnie podejść do tych spraw i wykonywać je z odpowiednim przygotowaniem.

Co daje pozycjonowanie?
Serwisy internetowe, żeby w ogóle zarabiać i zdobywać czytelników, muszą nie tylko charakteryzować się przyjaznym wyglądem i unikalną treścią, ale przede wszystkim znajdować się tak wysoko w wynikach wyszukiwania, żeby dotarcie do nich nie stanowiło problemu. Niestety wielu właścicieli stron nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważne w osiąganiu sukcesu jest pozycjonowanie. Odpowiednie działania pozycjonerskie, to nie tylko wyższe pozycje, ale również optymalizacja stron i sprawienie, że będą one bardziej przyjazne dla robotów Google.

Pozycjonowanie stron internetowych, to dość skomplikowany proces. Raczej nie powinni się brać za to Ci, którzy się na tym nie znają. Jeżeli nie wiesz, jakimi prawidłowościami rządzi się Google, lepiej jest zlecić pozycjonowanie komuś, kto się na tym zna. Nie tylko oszczędzisz czas i pieniądze, ale przede wszystkim będziesz miał pewność, że wszystko jest wykonane poprawnie. Pozycjonowanie stron internetowych może Ci wiele dać. Momentalny wzrost odwiedzin organicznych, budowanie marki, wyższą sprzedaż, ugruntowanie strony na rynku. Są to dość poważne możliwości i warto się nimi zainteresować. Twoja strona może stać się popularna, dobre SEO z pewnością pomoże Ci ten cel osiągnąć. Wystarczy tylko postanowić, że chcesz wspiąć się na szczyt.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here